Program szkoleniowo-mentoringowy Science-Up został pomyślnie zakończony. Na podstawie zgromadzonych danych przygotowano raport podsumowujący, który przedstawia kluczowe informacje dotyczące przebiegu tej inicjatywy.
W programie Science-Up wzięło udział 61 kandydatów z 15 różnych uczelni akademickich. Zaskakująco duży odsetek zgłoszeń pochodził od studentów studiów I stopnia, którzy stanowili niemal połowę chętnych (30 zgłoszeń). Kolejną liczną grupę stanowili studenci studiów II stopnia z 13 zgłoszeniami. Wśród kandydatów znaleźli się także studenci jednolitych studiów magisterskich (8 zgłoszeń), absolwenci oraz doktoranci (po 5 zgłoszeń).
Z nadesłanych zgłoszeń organizatorzy wybrali 30 uczestników projektu. Struktura wybranej grupy różniła się od struktury kandydatów. Połowę wybranej grupy, czyli 15 osób (50%), stanowili studenci studiów I stopnia. 10 uczestników (33,3%) to studenci studiów II stopnia, a pozostałych 5 stanowili doktoranci (3 osoby, 10%) oraz absolwenci studiów magisterskich (2 osoby, 6,7%).
23 października 2023 roku odbyła się inauguracja programu Science-Up. W wydarzeniu uczestniczyli zarówno studenci i doktoranci, jak i mentorzy. Podczas spotkania mentorzy zostali zapoznani z kluczowymi zagadnieniami organizacyjnymi oraz przedstawiono im oczekiwania dotyczące wyników ich pracy. W tym samym czasie uczestnicy programu wypełniali ankiety ewaluacyjne, które posłużą do analizy postępów podczas trwania programu.
Spotkanie inauguracyjne zakończyły sesje wdrożeniowe, mające na celu zainicjowanie pierwszych interakcji pomiędzy mentorami a uczestnikami. Podczas tych sesji wstępnie nakreślono cele nowo rozpoczętej współpracy. W niektórych przypadkach sesje wdrożeniowe odbyły się w innym terminie, bliskim dnia inauguracji.
29 października 2023 roku ogłoszono pary mentoringowe i przekazano niezbędne informacje zarówno mentorom, jak i uczestnikom. Od tego momentu rozpoczęli oni pełnoprawną współpracę.
Zrzut ekranu ze spotkania inauguracyjnego
Jednym z kluczowych celów dla uczestników programu Science-Up było stworzenie indywidualnego planu badawczego. Mentorzy wspierali ich w dopracowywaniu i weryfikowaniu merytorycznej poprawności tych planów. Znaczenie tego planu polega na tym, że po zakończeniu programu będzie on stanowił drogowskaz dla dalszej pracy naukowej uczestników.
Wszyscy uczestnicy programu skutecznie zrealizowali to zadanie, opracowując i dostarczając swoje indywidualne plany badawcze. To bez wątpienia ogromny sukces każdego z nich, który może znacząco przyczynić się do ich osobistego i zawodowego rozwoju.
Jeśli chcesz szczegółowo zapoznać się z przebiegiem programu Science-Up, to kliknij, aby zapoznać się z treścią raportu.