Cykl wydarzeń dla młodych naukowców „Science-Up: Extra” – edycja wiosenna – oficjalnie zakończony!

Rozwijamy kompetencje naukowe i dydaktyczne młodych badaczy!

Wiosną 2025 roku zrealizowaliśmy kolejną edycję projektu Science-Up: Extra – cyklu wydarzeń skierowanych do studentów, doktorantów i młodych naukowców, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje badawcze, prezentacyjne i publikacyjne.

W ramach edycji wiosennej odbyły się dwa szkolenia online oraz ogólnopolska Studencko-Doktorancka Konferencja Naukowa pt. „Liderzy Przyszłości: Zarządzanie Projektami i Innowacjami”. Projekt realizowany był w formule otwartej, bezpłatnej i dostępnej dla osób z całej Polski.

Przebieg poszczególnych wydarzeń

29 kwietnia 2025 roku
🎤 Szkolenie: Wystąpienia publiczne i prezentowanie wyników badań w środowisku akademickim

Szkolenie poprowadził dr Marcin J. Piątkowski z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Koncentrowało się ono na praktycznych aspektach wystąpień konferencyjnych i akademickich – od budowania pierwszego wrażenia, przez tworzenie dobrych slajdów, po zarządzanie stresem i komunikację niewerbalną.

Rezultaty szkolenia:
– wśród 97,9% uczestników, którzy wypełnili ankietę początkową i końcową, wzrosło poczucie kompetencji w zakresie wystąpień publicznych;
– do 47 osób wysłaliśmy zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

7 maja 2025 roku
🧠 Konferencja: Liderzy Przyszłości: Zarządzanie Projektami i Innowacjami

Konferencja miała charakter naukowo-dydaktyczny, z silnym akcentem na rozwój umiejętności prezentacyjnych, możliwość otrzymania eksperckiego feedbacku oraz budowania relacji między młodymi badaczami. Podczas wydarzenia, które odbyło się w całości online, z udziałem moderatorów i członków Rady Naukowej, zaprezentowano 25 wystąpień – referatów i posterów. Zostały one przedstawione przez łącznie 35 osób aktywnie partycypujących w wydarzeniu.

Ocena konferencji przez Uczestników wydarzenia (N=22, skala oceny: 1-7):

  • ocena poziomu merytorycznego konferencji – 6,18;
  • ocena wartości dydaktycznej – 6,64;
  • ocena organizacji i komunikacji – 6,55;
  • ogólna ocena z uczestnictwa w wydarzeniu – 6,45;
  • 100% uczestników zadeklarowało chęć udziału w kolejnych edycjach jako uczestnicy lub prelegenci.

Opinie Uczestników na temat tego co podobało im się w konferencji:

╰┈➤ Interesujący panel dyskusyjny na początku konferencji. Merytoryczny feedback po każdym wystąpieniu. Możliwość wyboru formy wystąpienia. Zróżnicowana tematyka wystąpień. Sympatyczni i profesjonalni moderatorzy i organizatorzy. Przejrzysty program konferencji zamieszczony na stronie internetowej i linki do każdego panelu.

╰┈➤ Różnorodność tematów, ocena ekspercka oraz dobra organizacja. Stały kontakt z organizatorami.

╰┈➤ Możliwość wystąpienia w przyjaznych warunkach i otrzymanie cennych wskazówek.

╰┈➤ Zdalny tryb konferencji.

14 maja 2025 roku
🎤 Szkolenie: Kreatywne metody w pisaniu artykułów naukowych

Szkolenie poprowadził dr inż. Adam Sulich, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Było ono poświęcone twórczemu podejściu do planowania badań i przygotowywania tekstów naukowych, m.in. z wykorzystaniem metody synektycznej, kontrapunktu i przeglądu literatury.

Rezultaty szkolenia:
– wśród 96,8% uczestników wzrosło poczucie kompetencji w zakresie twórczego pisania naukowego i planowania badań;
– do 31 osób wysłaliśmy zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniu.

Dlaczego to ważne?

Science-Up pokazuje, że istnieje realne zapotrzebowanie na praktyczne, otwarte i angażujące formy wsparcia młodych naukowców. Feedback, przyjazna atmosfera, twórcze podejście i otwartość na różnorodność tematów to kluczowe wartości, które chcemy rozwijać w kolejnych edycjach.

Bez nich nie było to możliwe...

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom, prelegentom, recenzentom i gościom za aktywność i zaangażowanie. Szczególne podziękowania kierujemy partnerów i współorganizatorów przedsięwzięcia, którymi byli:

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie;
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne – oddział w Krakowie;
  • Katedra Polityki Ekonomicznej i Programowania Rozwoju UEK;
  • Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji UEK.

W imieniu Blisko Nauki szczególną wdzięczność kierujemy do zespołu organizacyjnego i do wolontariuszy, bez których ten projekt nie miałby takiego kształtu i energii.

Za ogromną pracę i zaangażowanie w organizację całego przedsięwzięcia chciałbym podziękować Natalii, Krzysztofowi, Nikoli, Annie, Gabrieli, Julii, Wiktorii oraz Dominikowi, którzy z ramienia Koła Naukowego Zarządzania Projektami „Project” z Uniwersytetu Szczecińskiego stanowili solidny filar naszego zespołu.

Za wsparcie i energię w działaniu chciałbym podziękować również zespołowi reprezentującemu Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Innowacji z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, które reprezentowali Weronika, Jakub, Dominika, Anna, Carmel oraz Natalia.

Bardzo dziękuję za Wasz trud i wspólną pracę –  do zobaczenia w kolejnych edycjach Science-Up: Extra!

Organizatorzy:

  • Stowarzyszenie Blisko Nauki
  • KNPI – Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Innowacji
    Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • KN „PROJECT” – Koło Naukowe Zarządzania Projektami
    Uniwersytet Szczeciński

Projekt był współfinansowany przez Województwo Małopolskie.

👉 Więcej informacji o wiosennej edycji Science-Up: Extra w 2025 roku pod adresem: https://bliskonauki.pl/konferencja-2025/

Skip to content